بستن پنجره

تحصیل در خارج از کشور به زبان انگلیسی – کشورهای ارائه دهنده برنامه های تحصیلی انگلیسی

تحصیل در خارج از کشور به زبان انگلیسی

تحصیل در خارج از کشور به زبان انگلیسی

ادامه تحصیل به زبان انگلیسی در کدام کشورها امکان پذیر است؟

اگر میخواهید به زبان انگلیسی تحصیل کنید، به احتمال زیاد ابتدا فکر شما به سمت کشورهای انگلیسی زبان مثل انگلستان، آمریکا، کانادا، ایرلند، استرالیا، نیوزیلند و آفریقای جنوبی می رود. اما باید بدانید که هزینه تحصیل در اکثر این کشورها، به ویژه برای دانشجویان بین المللی بسیار بالاست. بنابراین اگر نگران هزینه های تحصیل هستید و یا به دلایل دیگر این کشور ها را ترجیح نمیدهید، گزینه های دیگری نیز وجود دارند که در این مقاله با آنها آشنا خواهید شد:

کشورهای ارائه دهنده برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی (به جز کشورهای انگلیسی زبان):

آلمان

بیش از دو سوم جمعیت آلمان به زبان انگلیسی مسلط هستند، و برنامه های زیادی برای تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور وجود دارد، بخصوص در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا. امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی در آلمان به ندرت وجود دارد، اما بی سابقه نیست. همچنین بر خلاف هزینه های بالای تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان، تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی این کشور رایگان است. اگر مدرک کارشناسی خود را در آلمان دریافت کرده باشید، تحصیل در مقطع ارشد نیز بدون شهریه است، دوره دکترا هم اغلب رایگان و یا بسیار کم هزینه است. دانشگاه های خصوصی در آلمان عموما شهریه دریافت میکنند با این حال شهریه دانشگاه های خصوصی آلمان، بسیار کمتر از میانگین بین المللی است.

تحصیل رایگان در آلمان

سیستم آموزشی آلمان

Image result

هلند

حدود 90 درصد مردم هلند، میتوانند به زبان انگلیسی نیز صحبت کنند و هیچ محدودیتی از نظر برنامه های تحصیلی انگلیسی زبان در این کشور وجود ندارد؛ به طوری که بیش از دو هزار و صد دوره با تدریس به زبان انگلیسی (اکثر در مقاطع بالاتر از کارشناسی) در هلند ارائه می شوند. با مراجعه به سایت زیر میتوانید دانشگاه های ارائه دهنده این دوره ها را با توجه به رشته و مقطع مورد نظرتان بیابید:

www.studyfinder.nl

اگرچه شهریه دانشگاه ها در هلند رایگان نیست، اما خیلی پایین تر از میانگین شهریه در کشورهای انگلیسی زبان است. این شهریه برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا بین 6,800 الی 16,900 دلار است.

ادامه تحصیل در هلند

Image result

اتریش

در اتریش، درصد بالایی (%73)  از افراد به زبان انگلیسی تسلط دارند ولی اکثر برنامه های آموزشی در اتریش به زبان رسمی این کشور یعنی آلمانی تدریس می شوند. با این وجود، تعداد کمی (حدود 185) از دوره ها نیز در مقاطع مختلف به زبان انگلیسی ارائه میشوند. تحصیلات تکمیلی در اتریش برای دانشجویان اتریشی و نیز دانشجویان اتحادیه اروپا رایگان است، اما دانشجویان دیگر باید برای هر ترم حدود 825 دلار شهریه بپردازند.

Image result for austria

یونان

تقریبا نیمی از شهروندان یونان، میتوانند به زبان انگلیسی صحبت کنند. زبان تدریس در دانشگاه های این کشور به طور عمده یونانی است. اما تعدادی از برنامه های تحصیلی تخصصی نیز در مقاطع مختلف به زبان انگلیسی ارائه می شوند. در یونان نیز مثل اتریش، تحصیل در مقطع کارشناسی برای دانشجویان داخلی و اتحادیه اروپا رایگان است اما دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا باید حدود 1,690 دلار در سال بپردازند.

Image result for greek city blue roofs

دانمارک

اگرچه در اکثر مواقع زبان تدریس به زبان دانمارکی است اما بیش از 600 برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی نیز در دانشگاه این کشور ارائه میشوند و %86 از ساکنین دانمارک میتوانند به زبان انگلیسی صحبت کنند. تحصیل در دانشگاه های دانمارک در تمامی مقاطع برای دانشجویان اتحادیه اروپا (EU) و منطقه اقتصادی اروپا (EEA) رایگان است اما دانشجویان بین المللی دیگر باید به طور میانگین بین 6,770 الی 18,000 دلار در سال بپردازند.

Image result

سوئد

دارای تعداد زیادی انگلیسی زبان بوده و بیش از 900 برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی در دانشگاه های آن تدریس می شوند. همانند موارد قبلی تحصیل برای دانشجویان سوئدی و اتحادیه اروپا رایگان است، اما برای دیگر دانشجویان بین المللی، بسته به مقطع و رشته تحصیلی، شهریه ای بین 9,700 الی 17,000 دلار در نظر گرفته شده است.

Image result for sweden city in winter

فنلاند

ارائه دهنده بیش از 500 دوره تحصیلی به زبان انگلیسی است و برای تمامی دانشجویان صرف نظر از ملیت آنها، تحصیل کاملا رایگان است. 70 درصد از شهروندان فنلاند میتوانند به طور روان انگلیسی صحبت کنند. دوره های آموزشی با تدریس به زبان انگلیسی، در دانشگاه های علوم کاربردی و پلی‌تکنیک  فنلاند شایع تر بوده، و تنها تعداد کمی از دوره های انگلیسی زبان در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی این کشور ارائه می شوند.

Image result for finland city

سنگاپور

سنگاپور دارای معتبرترین دانشگاه ها در جهان بوده و دو دانشگاه آن به نام های “دانشگاه ملی سنگاپور” و “دانشگاه صنعتی نانیانگ (NTU)” در رتبه بندی برترین دانشگاه های جهان در سال 2016 ، جزء 15 دانشگاه برتر دنیا بوده اند. یکی از زبان های رسمی این کشور انگلیسی بوده،بیش از 75 درصد مردم سنگاپور به صورت روان انگلیسی صحبت میکنند و زبان رسمی آموزش در دانشگاه ها نیز انگلیسی است. با این حال باید به این نکته توجه داشته باشید که هزینه ها در سنگاپور نسبتا بالا بوده و احتمالا برای یکسال ملزم به پرداخت شهریه ای در حدود 10,000 دلار خواهید بود. البته استاندارد بالای زندگی با این هزینه های بالا همسان است و مطابقت دارد.

Image result for singapore

مالزی

این روز ها مالزی به یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده، و شعبه هایی از دانشگاه های معتبر دیگر کشورها نیز در مالزی تاسیس شده است برای مثال شعبه دانشگاه ناتینگهام انگلستان و دانشگاه موناش استرالیا. انگلیسی، زبانِ تدریس در دانشگاه های خصوصی و برخی از دانشگاه های دولتی مالزی است. همچنین اکثر دانشگاه های مالزی کلاس های زبان انگلیسی را برای افرادی که در سطوح پایین قرار دارند برگزار میکنند. هزینه زندگی در شرایط مناسب برای دانشجویان بین المللی در مالزی بسیار پایین و حدود 2,370 الی 2,840 دلار است.

Image result for malaysia

هنگ کنگ

هنگ کنگ یکی از مراکز مالی پیشرو در جهان بوده و فرهنگ آن ترکیبی از هر دو فرهنگ شرقی و غربی است که زبان انگلیسی به طور گسترده، هم در زندگی روزمره و هم در آموزش عالی به کار میرود. تقریبا تمام آموزش ها و دوره های دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس میشوند. با این حال شهریه دانشگاه بالا بوده و بین 11,620 الی 34,200 دلار است، بنابراین اگر قصد تحصیل در هنگ کنگ را دارید، شاید بهتر باشد برای دریافت فاند و کمک هزینه تحصیلی درخواست بدهید.

Image result for hong kong

هند

تنوع بسیار زیادی از لحاظ فرهنگ و زبان در هند وجود دارد و صدها گویش مختلف در هند به کار میروند. با این حال زبان تدریس در دانشگاه های هند عمدتا انگلیسی است، به خصوص درمقاطع ارشد و دکترا. همچنین کلاس های آموزش زبان نیز به منظور تقویت سطح زبان انگلیسی برگزار میشود. دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی اغلب مبلغی بین 1,165 الی 5,140 دلار در هر سال برای شهریه دانشگاه و خوابگاه میپردازند.

Image result for india landscape taj mahal

تایوان

تایوان نیز یکی دیگر از کشورهایی است که تعداد دانشجویان بین المللیِ متقاضی تحصیل به زبان انگلیسی، در آن رو به افزایش است. دولت تایوان تمایل زیادی به جذب دانشجویان بین المللی دارد، درنتیجه تعداد زیادی بورسیه و کمک هزینه تحصیلی ارائه میکند. تعداد دوره های تحصیلی که کاملا یا تا حدی به زبان انگلیسی تدریس می شوند، در این کشور در حال افزایش است. در حال حاضر تعداد 41 دانشگاه تایوان، حدود 121 برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه میدهند.

Image result for taiwan landscape

مصر

با وجود اینکه زبان رسمی مصر، عربی است، اما انگلیسی نیز به طور گسترده‌ای در مناطق توریستی و شهرهای بزرگ به کار میرود. تدریس در دانشگاه هایی مثل دانشگاه آمریکایی قاهره (American University in Cairo) و نیز دانشگاه بریتانیایی قاهره (( British University in Egypt (BUE) به زبان انگلیسی انجام میشود. شهریه دانشگاه برای دانشجویان غیر مصری از حدود 6,600 دلار در سال شروع میشود.

Image result for egipto Cairo

اسرائیل

زبان رسمی اسرائیل عبری و عربی است اما انگلیسی نیز کاربرد زیادی دارد، و حدود ۸۵ درصد جمعیت این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند. دوره های آموزشی در دانشگاه های اسرائیل عموما به زبان عبری تدریس می شوند، با این وجود تعداد دانشگاه هایی که برنامه های انگلیسی زبان نیز ارائه میکنند رو به افزایش است. هزینه برای مقطع کارشناسی از 7000 دلار در سال شروع میشود و بسته به مقطع، رشته و دانشگاه متفاوت است

Image result for israel city

تحصیل در خارج از کشور به زبان انگلیسی

تحصیل در خارج از کشور به زبان انگلیسی

تحصیل در خارج از کشور به زبان انگلیسی

تحصیل در خارج از کشور به زبان انگلیسی

تحصیل در خارج از کشور به زبان انگلیسی

نظر شما درباره این مطلب چیست؟
  • عالی 
  • خوب 
  • معمولی 
  • بد 
  • بی فایده 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: شما اجازه کپی برداری از مطالب این سایت را ندارید